PeterVerpoorten

Een groene politieke weblog uit Herentals

woensdag, april 04, 2007

De profundis

De profundis - uit de diepte - vandaar kom ik op het moment dat ik dit schrijf. Een dikke week lig ik reeds ziek achter mijn bureau, géén greintje kracht in de benen, koortsig,... In lange tijd hebben ze me niet zo zwaar te pakken gehad.
Eén of andere virale infectie, die zich in mijn lijf genesteld heeft met de vaste bedoeling er eens serieus huis te houden. En waar kan je beter de paasvakantie doorbrengen als virale infectie dan in een overwerkte advocaat? Ik voel mij een beetje als het Barcelona voor de virale infecties op dit moment.
Maar vandaag - stilaan opgelapt met vitaminesupplementen en andere medicatie (géén antibiotica, helpen toch niet tegen virussen), voel ik me voor de eerste dag opnieuw wat beter. Ik heb vandaag nog géén koorts gehad, en voor de eerste keer voel ik me niet alsof ik op flanellen benen door de ruimte zwalp. Aangenaam gevoel.
Ik hoop dat ze op de rechtbank niet gedacht hebben dat ik aan de drank zat, de laatste week. Het risico van koorts hebben is dat je begint te ijlen. Ik hoop alleen dat ik dat niet gedaan heb tijdens mijn pleidooien.