PeterVerpoorten

Een groene politieke weblog uit Herentals

woensdag, februari 21, 2007

Britney en Kim

Vreemd allemaal. Ons Britney heeft haar haar afgeschoren, en is twee dagen later opgenomen in een afkickcentrum. Dat kind is compleet op de dool.
Ze heeft de afgelopen jaren niks 'gepresteerd'. Ze is getrouwd met die pipo van een Kevin Federline, heeft twee kinderen op de wereld gezet, en is nu aan het scheiden. Haar glorietijd ligt blijkbaar ver achter ons.
Maar dat kind is een jaar jonger dan mij. Ik herinner me nog dat ze haar eerste hit had. Het was eind 1998, halverwege mijn eerste jaar in Leuven. Ik vond het toen behoorlijk frustrerend om te moeten vaststellen dat mensen die een jaar jonger waren als mij, plots in de spotlight opdoken. Het voelde aan alsof 'onze tijd' voorbij was nog voor dat hij tegoei begonnen was.
Idem met Kim Clijsters: dat meisje is maar liefst drie jaar jonger als mij, en zij is bezig aan haar afscheidsjaar.
Ok, we relativeren dat, ik heb gekozen voor mijn studies en een loopbaan als advocaat (al die aanbiedingen voor sport- of muziekcarrière heb ik beleefd afgewezen). Maar toch, ik vond het toen een vreemd gevoel om aan het begin van mijn studies te staan, en te moeten vaststellen dat het 'moment' van véél jongere mensen op dat ogenblik aangebroken was. Dat was voor mij de eerste keer dat in de sportwereld en in de muziek mijn generatie 'voorbijgestoken' werd. Ondertussen ben ik dat al weer gewend, maar op dit ogenblik blijft het een vreemde gewaarwording om te moeten vaststellen dat diezelfde mensen 'has - beens' zijn, op een ogenblik dat ik als advocaat net aan het venster kom piepen.
Wat moet zo'n Britney Spears met de rest van haar leven aanvangen? Gaat Kim Clijsters nu ook pensenkermis na pensenkermis openen? Meedoen aan TV - spelletjes? Producten van allerlei slag aanprijzen? Ik zou er feestelijk voor bedanken. Ik wens hen in ieder geval véél sterkte.