PeterVerpoorten

Een groene politieke weblog uit Herentals

woensdag, november 14, 2007

West - Limburg


Ach, Steve, wat missen we je toch in Brussel. Jou kon niemand beschuldigen van de verzuring die de politiek op dit moment in haar greep heeft. Waar is de tijd dat de politiek kritiek had op de verzuring van de samenleving? Op dit moment kijkt de dorpsstraat met verbijstering naar de met azijn doordrenkte kluchtvertoning in de wetstraat.


En dan is er Steve. Op het juiste moment, met de juist visie. Een voorstel dat ik zelf op mijn lijstje had staan: geef de provincies Nederlands en Belgisch Limburg hun juiste naam, namelijk respectievelijk Oost - en West - Limburg. Net als Oost - en West - Vlaanderen op die manier hun eenheid benadrukken, is dat zo ook voor ons even simpel als eenvoudig.


Ik wou dat ik er aan gedacht had (dat had ik ook!), al beschik ik niet over zo'n grote toeter als onze gouverneur. Waarom die man zich tot gouverneur heeft laten benoemen, is mij een raadsel. Had het een verkiezing geweest had hij het ook met vingers in de neus gehaald. Maar dat is de volgende stap: een door de bevolking verkozen gouverneur voor de provincie West - Limburg!

2 Comments:

At 1:55 p.m., Blogger Unknown said...

Peter
VoilĂ  hij zet je idee en partijprogramma van een paar jaar geleden - weet je nog :-) - om in realiteit
Fab'

 
At 5:38 p.m., Blogger Peter Verpoorten said...

Hij stelt het voor Fab. Als ik het in realiteit omgezet wil zien, zal ik het vermoedelijk nog altijd zelf moeten doen!

 

Een reactie posten

<< Home