PeterVerpoorten

Een groene politieke weblog uit Herentals

woensdag, oktober 10, 2007

Afscheid



Adieu, Fientje. Ik heb je altijd één van de minst sympathieke politici van je generatie gevonden. Liberaal van de streberige soort. Koen Meulenaere wees ooit op je puitenogen, die een typisch fysiek kenmerk zouden zijn van de streber. Zo ver wil ik het niet drijven. Maar je wist het toch altijd zo goed. Zo veel beter als ons, arme schapen. Wij hebben dan ook niet voor Giscard d' Estaing gewerkt, zoals jij. Zo liet je toch altijd te pas en vooral te onpas horen. De vraag is natuurlijk wat je er gedaan hebt? Wat als er even weinig bewijs van bestaat, als van de prestaties van die VLD - experts die je 200.000 € rijker gemaakt hebt? 200.000 € van ons belastinggeld. En wat kregen we daarvoor? Bitter weinig, naar ik verneem in het rapport van de Ombudsman. Ze hebben wat vergaderingen bijgewoond (vooral de vergaderingen waarop het contract werd gegund) en er is ook een keer een sollicitatietraining gegeven. Daar wil ik het ook voor doen, voor dat geld. Maar ja, ik deel natuurlijk niet jouw 'ideologische' achtergrond. En zonder die partijkaart kon je bij Fientje géén 'expert' zijn. Hoogstens consultant. En die gingen naar huis met héél wat minder als de riante barbecue - checque waar haar experts van genoten. Corruptie noemen ze zoiets bij ons. Adieu Fientje. Ik zal je niet missen. Dus ga weg en blijf weg.