PeterVerpoorten

Een groene politieke weblog uit Herentals

zondag, november 11, 2007

Verkiezingsbeloften

De CD&V is bezeten door een zekere narcistische eigenwaan op dit moment. Iedereen moet buigen voor hen, want zij hebben de kiezer een splitsing van BHV beloofd, en een grote staatshervorming, en ze zullen hun woord houden! Géén kiezersbedrog van hun kant, ditmaal.
Vreemd, want ik herinner mij maar twee dingen uit de CD&V - verkiezingscampagne, en dat was 'respect' en 'goed bestuur'. Twee zaken die ze meteen hebben overboord gegooid...
De CD&V is reeds bijna zes maanden op een hondsbrutale manier andere partijen aan het afdreigen en uitschelden in de hoop dat deze zich gewillig onderwerpen aan hun almacht, en instemmen met een programma waar niemand op zit te wachten. Wat die bende bullebakken aan het presteren is, staat haaks op alle waarden en alle respect dat ik mijn kinderen later zal meegeven. Tot zover verkiezingsbelofte 1. Wat goed bestuur betreft, is de score ook erg mager: we werden ongevraagd in de meest idiote en lang aanslepende regeringsonderhandelingen in tijden gestort. Dàt is wat ik versta onder goed bestuur. Werkelijk van wereldklasse.