PeterVerpoorten

Een groene politieke weblog uit Herentals

dinsdag, september 18, 2007

Kamp van Beverlo

Omdat ik mijn middelbare schooltijd heb doorgebracht in Leopoldsburg - 't Kamp, zoals ze bij ons zeggen - heb ik altijd mijn voelsprieten extra uitsteken voor nieuws over ons Belgisch Leger.
Zo reed ik vanmorgen langs het kamp van Tielen (hoofdkwartier van één van onze drie bataljons Paracommando) en zag ik daar zowaar een reclamebord staan: het leger is op zoek naar nieuwe recruten. Evenzo op de website. Dus, iedereen die zijn land wenst te dienen op een nuttige manier, hier heb je een mogelijkheid.
Persoonlijk ben ik voorstander van een dienstplicht voor alle jongeren in één van de drie pijlers van het buitenlands beleid (diplomatie, ontwikkelingssamenwerking of defensie). Ik denk dat dit voor véél jongeren een nuttige ervaring is: een kennismaking met werken in een team en voor iets anders dan geldelijk gewin, een ruimere blik op de wereld.
Maar zolang we met vrijwilligers werken, kan het leger ook altijd een voorbeeld nemen aan dit filmpje om nieuwe recruten te werven.