PeterVerpoorten

Een groene politieke weblog uit Herentals

donderdag, september 13, 2007

Harry Potter

Met een deugddoende vakantie achter de rug (drie - en - halve week door Uganda getrokken met mijn rugzak en mijn geliefde, jammer genoeg zonder onze Dribbel, maar het weerzien was daarom des te hartelijker), ben ik maandag opnieuw aan het werk gegaan. De eerste week is nooit makkelijk: hopen rechtbankwerk, kruiwagens vol post, honderden mails te beantwoorden (waaronder nog wat dreig - en scheldmail ten gevolge van mijn vorige post over B-H-V).
Vandaag wil ik dan ook maar één ding zeggen: als je de kans krijgt, lees dan de Harry Potter - boeken. Het is lang geleden dat ik nog zo'n briljante reeks gelezen heb. Schitterend geschreven, heerlijke personages (tussen ons gezegd en gezwegen, mijn persoonlijke favoriet is Severus Snape) en een verhaal om dagen en nachten, in trance, aan één stuk door te lezen. Wat iemand ook zegt, niet gehinderd door enige kennis van zaken: dat zijn écht géén kinderboeken. Integendeel.
Ik ben er tijdens een maand geleden aan begonnen, en heb ze alle zeven in een trek uitgelezen. Als je één keer vertrokken bent, dan kan je niet meer stoppen. En op dit moment rest mij dan ook maar één ding: opnieuw beginnen bij blad één. Ik kijk er al naar uit!