PeterVerpoorten

Een groene politieke weblog uit Herentals

maandag, juni 08, 2009

Bugger

Jeetje. Het is precies even geleden dat ik nog tijd gevonden heb om iets te posten. Hopelijk niet mijn schuld dat de kiezer het noorden kwijt is. Want laat ons eerlijk zijn: de uitspraak dat de kiezer altijd gelijk heeft, gaat maar op zolang hij niet op Stefaan De Clerck en zijn kornuiten stemt. Bugger.
Mijn partij komt uit de lucht vallen: de kiezer kiest voor het status quo... Beetje jammer dat ze dat niet voor de verkiezingen hebben ingezien. Uiteraard kiest de kiezer voor 'status quo'. Alleen noemt die kiezer dat voor zichzelf stabiliteit en zekerheid. Better the devil you know, then the devil you don't. Ik vond het in dat opzicht dus ook niet zo'n geweldige keuze dat Groen! als campagnethema 'de groene big bang' had. Reuze - ontploffingen op maatschappelijk vlak zijn niet zo wervend bij een kiespubliek dat naar stabiliteit snakt.
Ik zeg het nog een keer, jongens: de volgende keer als we met een das op een affiche gaan staan, doen we het voor echt. En niet voor te lachen. De kiezer lust ons programma wel, alleen is het aan ons om hem tegelijk stabiliteit en zekerheid te bieden. Verandering, ja, revolutie, nee. Laat ons de kiezer overtuigen dat de overheid bij ons in goede handen is, en dat hij staat op ons kan maken op moeilijke momenten. Daar kunnen we toch al eens een keer een das voor aandoen.