PeterVerpoorten

Een groene politieke weblog uit Herentals

vrijdag, februari 29, 2008

Kofferbak

Gisterenvoormiddag was ik, hardwerkend en nietsvermoedend, op weg van de Gevangenis van Hoogstraten naar de Rechtbank in Turnhout, toen ik ter hoogte van het pittoreske Wortel werd tegengehouden door de Politie. De agenten deden het nogal ongebruikelijke verzoek om een keer in mijn koffer te mogen kijken. Buiten wat rommel vonden ze daar uiteraard niks. De reden van deze actie was niet dat mijn zonnebril er nogal louche uitzag, zoals ik eerst dacht, maar blijkbaar dat er een gast ontsnapt was uit de Gevangenis van Wortel.
Gevangene ontsnapt via ladder (Het Volk, 29.02.2008)

WORTEL - Uit de strafinrichting in Wortel is gisterochtend een gedetineerde ontsnapt. De man was samen met enkele andere gevangenen een aannemer aan het helpen bij het vernieuwen van de keuken. Via een ladder kon hij over de muur kruipen en vluchten. De politie hield een zoekactie in de omgeving, maar de gedetineerde is nog spoorloos.De gevluchte persoon is een 44-jarige man die zich voordeed als Palestijn en illegaal in Belgiƫ verbleef. Hij zat opgesloten voor enkele diefstallen. De man moest een straf uitzitten tot november volgend jaar en zou binnen twee maanden in aanmerking komen voor vervroegde vrijlating. (ram)